MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC)

Program CAADC, oferowany przez IBD Business School, to jedyna taka propozycja na rynku: jest oparty na najnowszych badaniach nad systemami AC prowadzonymi w USA i Europie oraz na własnych doświadczeniach IBD w konstruowaniu i prowadzeniu sesji AC/DC. Metodyka szkolenia i jego główne założenia programowe są w pełni zgodne z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines” (2008).

Cel szkolenia

  •     Poznanie całościowej metodologii Assessment Centre/ Development Centre: diagnoza, określenie badanych kompetencji, tworzenie modeli kompetencyjnych
  •     Nabycie umiejętności z zakresu przygotowania sesji AC/DC: opracowanie zadań i skali ocen, logistyka sesji
  •     Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania sesji: podawanie instrukcji, prowadzenie ewidencji
  •     Nauczenie się efektywnego pełnienia roli asesora – rozwój kompetencji asesorskich
  •     Nabycie takich umiejętności, jak: udzielanie informacji zwrotnych, analiza i ocena sesji AC/DC (klasyfikacja informacji z ewidencji, dyskusja asesorów), raportowanie sesji

Grupa docelowa

  •     Menedżerowie HR
  •     Specjaliści działów HR, odpowiadający za selekcję i rekrutację
  •     Osoby zarządzające zespołami
  •     Asesorzy AC/DC
  •     Osoby pragnące nabyć kwalifikacje asesorskie

Program

SESJA I. ZASADY REALIZACJI PROJEKTU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE. Kompetencje jako podstawa skuteczności oceny

  •     Assessment/ Development Centre – w jakich celach stosować tę metodę, w jakich obszarach HR się sprawdza?
  •     Zasady projektów AC/ DC
  •     Podobieństwa i różnice między AC i DC.
  •     Kompetencje, których nie można mierzyć w DC.
  •     Model kompetencyjny jako podstawa efektywnych ośrodków oceny i rozwoju.
  •     Właściwości kompetencji i ich związek ze zmiennymi psychologicznymi.
  •     Metodologia budowy modeli i tworzenia kompetencji.
  •     Przygotowanie opisów kompetencji na poziomach i zachowaniach.
  •     Zastosowanie wiedzy o tworzeniu kompetencji w case study – wybór kompetencji i przygotowanie arkuszy obserwacyjnych do AC/DC dla konkretnego stanowiska.
  •     Kryteria doboru testów i standardy użytkowników testów
  •     Rola analizy stanowiska pracy, profil stanowiska

SESJA II. KRYTERIA SUKCESU W BUDOWANIU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE: NARZĘDZIA, ROLA ASESORA, LOGISTYKA SESJI

  •     Osoby biorące udział w projekcie, ich zadania
  •     Rola asesora i zasady prowadzenia obserwacji
  •     Błędy w ocenie
  •     Rodzaje ćwiczeń wykorzystywanych w trakcie sesji
  •     Omówienie najistotniejszych aspektów międzynarodowych wytycznych
  •     Założenia wywiadu kompetencyjnego, budowa pytań, prowadzenie wywiadu
  •     Rodzaje testów: PTP, dla biznesu
  •     Logistyka sesji: harmonogramy, sprawy organizacyjne istotne w trakcie sesji

 SESJA III. ROZWÓJ KOMPETENCJI ASESORSKICH: INTEGRACJA WYNIKÓW, TWORZENIE RAPORTÓW, FEEDBACK

  •     Symulacja fragmentu sesji
  •     Weryfikacja poprawności ćwiczeń
  •     Rozwój kompetencji obserwacji
  •     Generowanie ocen i integracja wyników
  •     Zakres raportu po ocenie, różnice w raportach po sesjach AC i DC
  •     Tworzenie raportu
  •     Określanie propozycji rozwojowych
  •     Informacja zwrotna po sesji AC/DC – zasady
  •     Udzielanie informacji zwrotnej
  •     Prowadzenie rozmów rozwojowych
  •     Skuteczność sesji AC/DC i czynniki wpływające na jego efektywność z uwzględnieniem międzynarodowych wytycznych

Certyfikaty

  • Certyfikat IBD Business School
  • Certyfikat International Education Society (opcjonalnie)

Informacje podstawowe

Cena: 4800 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem Pobierz ofertę/formularz zamówienia

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Daniel Grzeszkiewicz